سرخط خبرها
خانه / تور کربلا / تور جدید کربلا : قیمت و راهنمایی در تور کربلا با استفاده از جدیدترین متدهای تور کربلا در ایران

تور جدید کربلا : قیمت و راهنمایی در تور کربلا با استفاده از جدیدترین متدهای تور کربلا در ایران

تور جدید کربلا : قیمت و راهنمایی در تور کربلا با استفاده از جدیدترین متدهای تور کربلا در ایران

رزرو تور کربلا در آژانس بسطام پرواز قرن فرید مطلبی ۰۹۱۲۲۳۹۲۶۱۸

تور جدید کربلا

راهنمای تور کربلا

تور کربلا به دو مدل تور زمینی و تور هوایی تقسیم می گردد، تور هوایی کربلا ۷ تا ۸ شبانه روز می باشد. پروازهای ایران در فرودگاه نجف بر زمین می نشینند و زائرین ابتدا به زیارت امیرالمومنین (ع) در نجف و سپس به زیارت امام حسین (ع) در کربلا، امام موسی کاظم (ع) و امام محمد تقی (ع) در کاظمین مشرف می شوند.
به گزارش تابناک، زائرینی که قصد سفر هوایی به کربلا دارند می بایست حداقل از سه ساعت قبل در فرودگاه حاضر شده و مدارک لازم اعم از فیش عوارض، گذرنامه و بلیط سفر خود را ارئه نمایند.
تور زمینی کربلا حدود ۹ شبانه روز می باشد و زائرین معمولا از مرز های زمینی مهران و خسروی به عتبات عالیات مشرف می شوند.
نرخ تور کربلا به صورت مصوب از طرف سازمان حج و زیارت تعیین می گردد و می توانید قبل از تهیه بلیط عتبات نرخ مصوب را از طریق سازمان حج و زیارت جویا شوید.

هتل های عراق

هتل هایی که در کربلا و نجف وجود دارند اتاق تک نفره نداشته و اتاق ها را به صورت ۲ و ۳ نفره ارائه می نمایند، البته اولویت این اتاق ها با زائرینی که به صورت خانوادگی سفر نموده اند و برای محارم می باشد.

تور کربلا

لوازم مورد نیاز تور کربلا چیست؟

مدارک شناسایی مورد نیاز شما در تور کربلا تنها روادید، کارت هتل و گذرنامه است، پس نیازی به شناسنامه، کارت ملی و… ندارید. برای سفر لوازم شخصی به همراه لباس فصل و داروهایی که مصرف می نمایید به همراه نسخه پزشکی و نظر پزشک معالج خود را همراه داشته باشید.
بهتر است مقداری تنقلات با تاریخ انقضای زیاد همچون آب آشامیدنی، بیسکوئیت، مغز بادام، پسته، آجیل و … همراه خود داشته باشید.
در صورت بروز هرگونه مشکل تمام زائران تحت پوشش بیمه زائرین می باشند و می بایست به مسئول کاروان تور کربلا مراجعه نمایید تا شما را به مرکزهای درمانی هدایت نماید.

نکاتی در مورد سفر به عراق با تور کربلا

زمانی که وارد عراق شدید ساعت خود را با زمان محلی عراق تنظیم نمایید زیرا تمام برنامه های کاروان بر اساس ساعت رسمی این کشور می باشد.
آب لوله کشی عراق تنها برای شستشو می باشد، از خوردن آن خودداری نمایید و تنها از بطری های آب آشامیدنی پلمپ شده استفاده نمایید.
بهتر است وسایل گران بها خود همانند طلا و جواهرات را به صندوق های هتل تحویل داده و رسید دریافت نمایید و پس از پایان سفر با تحویل دادن رسید مرسولات خود را تحویل بگیرید.
همچنین بهتر است به صورت گروهی به حرم و مناطق مختلف شهر بروید و از تردد در شب خودداری نمایید.

تور جدید کربلا

مزایای استفاده از تور هوایی کربلا نسبت به سفر زمینی چیست؟

۱٫ ایمنی بیشتر
سفر با تور هوایی ایمنی بیشتری را نسبت به سفر با خودرو شخصی، اتوبوس و قطار برای شما به ارمغان می آورد
۲٫ سرعت بیشتر
پرواز مستقیم به کربلا طی مدت ۱ الی ۲ ساعت شما را به مقصد می رساند در حالی که در سفر زمینی کربلا علاوه بر خستگی راه حدود ۲۰ ساعت یا بیشتر (در صورت وجود ترافیک) سفر شما به طول می انجامد.
۳٫ راحتی و آسایش
فردی که پس از ۲۰ ساعت سفر به مقصد می رسد نسبت به فرد دیگری که کمتر از ۲ ساعت به مقصد می رسد دارای خستگی بیشتری خواهد بود و پس از رسیدن به مقصد نیاز به استراحت خواهد داشت. در حالی که فردی که با هواپیما و تور هوایی کربلا سفر می نمایند در طی مدت زمانی کمتر از ۲ ساعت به مقصد خواهد رسید، حتی برخی در هواپیما استراحت کرده و می خوابند و پس از بیدار شدن در عراق هستند!
۴٫ کاهش زمان سفر و سفری بهینه
۲۰ ساعت مدت زمان مسیر رفت به همراه زمان مورد نیاز برای استراحت و ۲۰ ساعت زمان برگشت از کربلا مجموعا حدود ۲ شبانه روز از زمان شما را طی نمودن مسیر ها اتلاف می نماید در حالی که با تور هوایی کربلا زمان طی شده در مسیر رفت و برگشت شما کمتر از ۴ ساعت خواهد بود.

تور کربلا

تور کربلا به دو مدل تور گروهی و تور انفرادی تقسیم می گردد و تور گروهی کربلا به سفری گفته می شود که جهت زیارت دسته جمعی به کربلا مشرف می شوند.

مزایای تور کربلا

در سفر به صورت تور مسافران با خیالی آسوده از سفر خود لذت می برند، همچنین در تور های گروهی کربلا نیز مسافران به یکدیگر آشنا شده و با استفاده از تجربه یکدیگر به سفر می پردازند.

سوغات کربلا

آوردن سوغاتی از کشورهای که به آن سفر می کنیم از جمله عادات ما ایرانی ها می باشد افرادی نیر که به تور کربلا می روند نیز علاقه دارند با خود سوغات از کربلا بیاورند.
توجه داشته باشید که هنگام خرید سوغات از کربلا حتما از فروشنده تخفیف بگیرید برخی مسافران تا ۵۰ درصد تخفیف نیز گرفته اند!
بیشتر زائرین کربلا مهر تربت، تسبیح تربت، خاک سرزمین کربلا و چادر های مشکلی و … با خود سوغات می آورند.
بازارهایی که در کربلا وجود دارند دارای تنوع محصول بیشتری نسبت به بازار های نجف می باشند پس توصیه می گردد از بازار کربلا خرید نمایید.
توجه نمایید که قیمت اجناس در عراق دارای نرخ بالاتری نسبت به ایران می باشند پس نیازی نیست حتما از عراق جنس خریداری نمایید و می توانید از ایران سوغات بخرید. در بازارهای کربلا و نجف می توانید با پول رایج خودمان نیز خرید نماییم.

تور هوایی کربلا

از جمله مزایای تور هوایی کربلا می توان به سرعت بیشتر و خستگی کمتر راه اشاره نمود.اگر میخواهید سفری کوتاه به کربلا داشته باشید توصیه می شود از تور هوایی کربلا استفاده نمایید اما اگر علاوه بر زیارت قصد دارید در کربلا و نجف گشتی هم داشته باشید می توانید از تور زمینی کربلا یا تور هوایی کربلا استفاده نمایید.

تور هوایی کربلا

توصیه های جهت سفر با تور کربلا

۱٫ توجه داشته باشید که سفر انفرادی به کربلا و عراق مشکلاتی را در پی دارد همانند نداشتن مترجم ، آشنا نبودن با مسیر و اماکن و.. که ممکن است اتفاقات ناگواری را برای مسافرین ایجاد نمایید بنابراین توصیه می شود حتما با تور کربلا به سفر بروید و از سفر انفرادی اجتناب نمایید.
۲٫ توجه نمایید که سفر غیر مجاز به خاک عراق از جانب مسئولین کشور موجب محاکمه و حبس از ۲ تا ۱۰ سال می گردد بنابراین توصیه می شود از سفر غیرمجاز بپرهیزید و تنها به صورت رسمی سفری انفرادی یا با تور کربلا داشته باشید.
۳٫ گاهی اوقات به دلیلی هجوم زیاد مردم به کربلا ممکن است گذرنامه برخی افراد به دلیل اشتباه سهوی مهر نشود لذا توصیه می شود حتما گذرنامه خود را چک نمایید که ممهور شده باشد تا در هنگام خروج از خاک عراق با مشکل مواجه نشوید.
۴٫ در حفظ و نگهداری مدارک و اسناد خود کوشا باشید و بهتر است اسناد و مدارک خود را به مسئول تور کربلا تحویل دهید تا نگهداری نمایند.
۵٫ عکس و فیلم گرفتن از مراکز نظامی و دولتی عراق ممنوع می باشد.
۶٫ از حمل هرگونه مواد مخدر حتی به مقدار کم و برای مصارف پزشکی خودداری نماید، در عراق نگهداری این مواد مجازات سنگینی در پی دارد.
۷٫ بدون هماهنگی با مسئول تور به اماکن و صرافی های دور از محل اقامت مراجعه ننمایید .
۸٫ کپی شناسنامه ، کارت ملی و چند قطعه عکس و همچنین همراه داشتن شماره بستگان الزامی می باشد تا در صورت بروز هرگونه مشکل به سرعت حل شود.

منبع : تابناک

 

همچنین ببینید

تور کربلا پرواز از شیراز : جمع بهترین های تورکربلا از شیراز جهت سفر به سرزمین امام حسین

تور کربلا پرواز از شیراز : جمع بهترین های تورکربلا از شیراز جهت سفر به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *